20100128

Celcom OH celcom :)


Terlebih dahulu, saya mohon ampun kepada maxis kesayangan saya kerana telah curang kepadanya hari ini.. hahah! Al-kisah bermula tiga hari lepas apabila saya dengan bangganya pergi ke petronas untuk beli topup rm10.. konon2 nak update expired date la kan! ade la dalam 3bulan tak topupkan celcom ni.. *tibe2 jadi kedekut* mihahah:) ! tapi sesuatu terjadi, your account has been terminated.. please buy a new prepaid number! haha, kenapa dia kata cmtu ek?? ishish, ni mesti ada orang sabotaj..*tibe2 jugak menyalahkan pihak celcom* padahal diri sendiri yang salah sebab tak topup number ni.. hee!


Kisah bersambung, lepas tu saya terus call celcom careline untuk tanya masalah yang saya sedang hadapi ni *agak stress saat itu sebab number ni mama & abah yang belikan* and yang lebih penting, urusan opis semua guna number ni.. huhu! finally, i got the answer..


Operator
: Maaf cik Fatin, number ni dah kena block sebab da 3bulan tak topup.

Fatin
: Hah?? Yeke? aduh... *resah di dalam hati* habis tu macamana saya nak activekn balik number ni?
Operator : Macamni, cik pergi ke celcom center and cakap kat staff tempat tu nak activekn balik number cik..
tapi cik kena topup rm100 kat sana..

Fatin
: Oh, boleh ek cmtu? haha

Operator
: Boleh cik, sebab tu saya cakap ni..

Dalam hati berkata " siot operator ni, kerek lak dengan aku! hahaha.. sebenarnyer agak terkejut dengan angka
100 itu.. kahkah!

Fatin
: Ok la encik, terima kasih yerr..

Operator
: Same2..

So, hari ni.. Rabu 28012010 telah melayanglah duit simpanan saya rm100 untuk mengactivekan kembali number celcom saya ini.. yeah, baki kredit anda rm100! yesss, kepada pengguna celcom, kalau tak malu mintak la share topup dengan saya! hehe.. oke lah, nak story tu jer sebenarnyer.. see u soon! tata. :)






No comments:

Post a Comment